Київтеплоенерго змушене застосовувати пеню систематичним боржникам, які тривалий час не сплачують рахунки. За підсумками листопада, 22% клієнтів після застосування штрафних санкцій повністю або частково погасили свою заборгованість. Ще частина клієнтів звернулась за реструктуризацією боргу.
Якщо клієнт не сплачує пеню та ігнорує попередження, Київтеплоенерго звертається до суду. Наразі за позовами комунального підприємства у виконавчій службі перебуває понад 3,5 тис. справ. Сума примусового стягнення становить майже 200 млн грн.
При стягненні заборгованості виконавчими службами, сума стягнення автоматично збільшується на 10% – суму виконавчого збору. Якщо боржник не виконує рішення суду, виконавча служба може блокувати банківські рахунки або арештувати майно.
Практика застосування пені продовжується. У грудні ще понад 90 тис. клієнтів, які ігнорують плату за тепло, побачили у платіжках нарахування пені. Київтеплоенерго закликає не накопичувати борги та вчасно розраховуватись за надані послуги.
Клієнти також можуть звернутись за реструктуризацією боргу, щоб уникнути нарахування пені та подальшого звернення Київтеплоенерго до суду. Це можна зробити в Центрі комунального сервісу дистанційно чи безпосередньо в сервісному центрі. Договір реструктуризації дасть можливість сплачувати заборгованість частинами, не обтяжуючи сімейний бюджет.
Нагадаємо, що Київтеплоенерго почало застосовувати пеню з липня 2024 року. Постановою КМУ № 1405 від 29.12.2023 року скасовано мораторій на застосування штрафних санкцій до систематичних боржників. Відповідно до ч.1 ст.26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» в разі несвоєчасної оплати таким клієнтам нараховується пеня в розмірі 0,01% від суми боргу за кожен день прострочення платежу.