У 2020-2021 рр. ТОВ «Євро-Реконструкція» накопичила перед КП «Київтеплоенерго» 733 млн грн боргу. Приватний теплопостачальник не визнає діючий тариф на транспортування теплоенергії комунальними мережами. Справу розглядатиме Верховний Суд України.
ТОВ «Євро-Реконструкція» виробляє та постачає тепло мешканцям Дарницького та Дніпровського районів Києва (300 тис. клієнтів). Послуги з транспортування теплоенергії на основі договору «Євро-Реконструкції» надає комунальне підприємство «Київтеплоенерго».
Майже два роки приватний теплопостачальник не розраховується за отримані послуги, не визнаючи тариф на транспортування тепла, встановлений КМДА. Борг перед КП «Київтеплоенерго» досяг 733 млн грн (без врахування штрафних санкцій). В травні 2020 року «Київтеплоенерго» подало перший судовий позов з метою врегулювання боргу. Зараз в судах знаходяться позови до «Євро-Реконструкції» майже на 500 млн грн.
У своїй правовій позиції ТОВ «Євро-Реконструкція» не визнає законодавчу зміну органу державного регулювання тарифів, наполягає на застосуванні тарифів, скасованих попереднім органом державного регулювання — НКРЕКП, хоча повноваження щодо встановлення тарифів на транспортування міськими мережами перейшли до КМДА ще в 2018 році.
У травні 2020 року після перевірки КМДА витрат на утримання теплових мереж міста тариф КП «Київтеплоенерго» для послуги з транспортування зріс із 89,74 грн до 376,36 грн. ТОВ «Євро-Реконструкція» відмовилось визнавати цей тариф та сплачувати фактичну вартість цих послуг. Хоча в тарифі на теплопостачання кінцевих споживачів ця стаття врахована.
Як не дивно, але в грудні 2021 року та лютому 2022 року суди першої та апеляційної інстанцій підтримали логіку приватного теплопостачальника, спробувавши узаконити відмову приватних постачальників комунальних послуг оплачувати послуги за встановленими тарифами. В цій ситуації судові рішення на користь ТОВ «Євро-Реконструкція» носять антисоціальний характер та передбачають негативні наслідки для всієї системи державного регулювання цін. Захищаючи економічні інтереси приватної компанії, суд виправдовує її безвідповідальність, ставить під загрозу стале функціонування столичного енергокомплексу, а також створює правовий прецедент для інших галузей комунальних послуг — газо-, водо- та електропостачання, де існує розподіл тарифів на виробництво та транспортування.
КП «Київтеплоенерго» розцінює відмову ТОВ «Євро-Реконструкція» оплачувати отримані послуги за чинним тарифом як безвідповідальне користування муніципальною власністю Києва та зловживання коштами, отриманими за послуги централізованого опалення та гарячого водопостачання від киян, які мали б використовуватись на утримання, заміну та аварійні ремонти мереж з метою покращення якості надання цих послуг. Зважаючи на те, що «Євро-Реконструкція» входить до складу приватного енергохолдингу «Технова», ризикують потрапити в подібну ситуацію також комунальні підприємства і міські бюджети Сум, Чернігова та Черкас, де цей холдинг володіє активами у сфері теплопостачання.
«Такі індивідуальні рішення дозволяють окремим підприємствам ігнорувати чинні тарифи, а це в свою чергу — прямі ризики для системи теплопостачання не лише зони обслуговування ТОВ «Євро-Реконструкція», а й роботи всього комплексу теплопостачання Києва, — зазначив директор Департаменту правового забезпечення КП «Київтеплоенерго» Сергій Гушул. — Узаконення такої практики це все одно, якби «Київтеплоенерго» відмовилось оплачувати постачальникам рахунки за газ, електроенергію чи спожиту для виробничих потреб воду, бо їхня вартість не відповідає структурі тарифу підприємства. Це б зруйнувало увесь ланцюг розрахунків у галузі».
Наразі питання врегулювання боргів ТОВ «Євро-Реконструкція» та застосування тарифів на транспортування теплової енергії у Києві передано на розгляд Верховного Суду України, який у 2019-2020 роках відновив законність застосування тарифів на транспортування теплової енергії у Полтавській та Черкаській областях.
КП «Київтеплоенерго» розраховує на послідовний та неупереджений розгляд справи суддями ВСУ з урахуванням інтересів споживачів та міського теплового господарства.