Загальний борг населення Києва за спожиті послуги централізованого опалення та гарячого водопостачання на сьогодні складає 6,5 млрд грн (детальна презентація за посиланням). Загалом у столиці налічується понад 100 тисяч квартир, мешканці або власники яких не здійснили жодної оплати за опалення протягом минулого опалювального сезону. Рівень оплати за послуги безпосередньо впливає на технічну й кадрову спроможність теплопостачальних підприємств, тому до системних боржників комунальне підприємство «Київтеплоенерго» змушене застосовувати штрафні санкції та позиватися до суду. Про це сьогодні під час пресбрифінгу в пресцентрі «Київінформ» повідомив директор структурного підрозділу «Енергозбут» КП «Київтеплоенерго» Костянтин Лопатін.
Фахівець заявив, що у Києві ситуація із заборгованістю за опалення та гаряче водопостачання залишається складною. За більш як чотири місяці з часу завершення попереднього опалювального сезону борг киян зменшився лише на 7%. Наразі він становить 6,5 млрд грн, з них 3,7 млрд грн – за опалення та 2,8 млрд грн – за гаряче водопостачання.«Близько 150 тис. клієнтів Київтеплоенерго є системними боржниками, які свідомо ігнорують платіжки й вимогу закону щодо оплати послуг. Більш ніж півроку ці клієнти не зробили жодного платежу за опалення і не звернулись за консультацією чи допомогою. Ще 106 тис. клієнтів – жодного разу не платили за тепло з жовтня минулого року.
«Парадоксальним є те, що такими «хронічними» боржниками, зазвичай, виявляються власники елітної нерухомості або й кількох квартир у центральних районах Києва. Так, власник квартири на бульварі Лесі Українки, 7-а (180 м2) вже 7 років не здійснює жодної оплати за тепло. А на Золотоустівській, 50 (164 м2) – понад 5 років», – навів приклади Лопатін.
В Київтеплоенерго підкреслюють: умисне ігнорування платежів та накопичення боргів призводить до небажаних перспектив як для клієнта, так і для теплопостачального підприємства, яке змушене стимулювати клієнта розрахуватись за отримані послуги.
«Ми застосовуємо всі передбачені й доступні нам методи діалогу з клієнтами –інформування, нагадування, автодозвони, повідомлення у платіжках та особистих кабінетах тощо. Якщо ж лояльна комунікація не переконує боржників – ми змушені вдаватись до штрафних санкцій та передавати справу до суду. Київтеплоенерго посилено готується до наступного опалювального сезону, вже виконавши основний фронт робіт – ремонт і тестування мереж та обладнання, виконаний колосальний обсяг заходів з відновлення енергетики після ворожих атак, має й надалі забезпечувати стабільну оплату праці енергетиків», – зазначив Костянтин Лопатін.
У Київтеплоенерго назвали «ТОПових» боржників, які заборгували понад пів мільйона гривень. Власник елітної квартири площею 168 м2 у ЖК «Паркове місто» (вул. Вишгородська, 44/1-б) заборгував 542 тис. грн. Власник житла преміум-класу на Оболоні площею 158 м2 на вул. Левка Лук’яненка, 21 має борг 507 тис. грн. А власник квартири 135 м2 у новобудові в Шевченківському районі (Татарська, 27/4) заборгував 505 тис. грн.
Лопатін наголосив, що наслідками в такому випадку для споживача буде примусове стягнення боргу через суд, а також збільшення суми, яку, вреші-решт, треба виплатити (додаються штрафні санкції, оплата судових витрат, виконавчого збору тощо).
«Перший крок, який повинен виконати клієнт, якщо бажає врегулювати заборгованість, це перевірити показання лічильників й звірити нарахування. Якщо тривалий час показання квартирного приладу обліку не передавались, то нарахування не припиняються – вони проводяться згідно з урядовою методикою 315 на основі даних загальнобудинкового лічильника. Якщо борг все ж є, треба його сплатити або реструктурувати, не доводячи справу до суду», – зазначив Костянтин Лопатін.
Реструктуризація передбачає добровільне врегулювання суми заборгованості, сплату рівними частинами протягом певного часу без додаткових штрафних санкцій, пені та іншого. Це допоможе уникнути судової тяганини та додаткових витрат. У разі розстрочення боргу переплата та штрафні санкції складуть 0%. Щоб підписати договір реструктуризації, необхідно звернутись до Центру комунального сервісу: онлайн або до найближчого сервісного центру.