Чому і як енергетичні компанії обмежують публічну інформацію про закупівлі під час дії воєнного стану?

В умовах воєнного стану об’єкти критичної інфраструктури Києва зазнали численних ракетних ударів, в тому числі – ударів по об’єктах, де велися відновлювальні роботи після оприлюднення інформації про здійснення ремонтних робіт на закупівельних платформах.

Високий рівень ризиків щодо цілістності енергосистеми існує й зараз. Тому нерозголошення інформації про місця виконання робіт та місцезнаходження постачальників є безпеково виправданим, зважаючи на вірогідність подальшого розбалансування енергосистеми України та руйнування критичної інфраструктури.

Враховуючи ці обставини та керуючись п. 3-8 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якими  замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе безпекові ризики для замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), оприлюдення такої інформації було обмежене.

Також чинне законодавство не зобов’язує оприлюднювати договір, укладений без використання електронної системи, у випадку його укладення на підставі пп. 12 п. 13 Особливостей, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (коли здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення функціонування об’єктів критичної інфраструктури, що віднесені до I або II категорії критичності). Достатньо оприлюднити звіт про укладення такого договору в електронній системі закупівель.

Друк