Команда висококваліфікованих диспетчерів КП «Київтеплоенерго» в цілодобовому режимі керує джерелами теплопостачання, моніторить стан тепломереж, контролює увесь процес подачі тепла до столичних багатоповерхівок. Загалом диспетчерська служба налічує близько 100 працівників, які застосовують складні багатоетапні алгоритми екстреного реагування, щоб оперативно усувати пошкодження навіть в умовах небезпеки.
У підприємстві зазначають, система теплопостачання Києва – одна із найбільш розгалужених та складних у Європі. Це понад 2,7 тис. км тепломереж, 180 теплоджерел та близько 2 тис. теплових пунктів. Сталу роботу столичного теплоенергетичного комплексу забезпечує загалом близько 5 тис. осіб.
Моніторинг процесу теплопостачання здійснюють диспетчери оперативно-диспетчерського управління, якому підпорядковані сім районів теплових мереж (РТМ) та три райони теплопостачання (РТ). Зони відповідальності між диспетчерами розподілені з урахуванням особливостей теплової інфраструктури кожного району міста.
У кожній диспетчерські групі – свої зони відповідальності: управління тепломережами, моніторинг роботи теплоджерел та їх електричного обладнання, контроль насосних станцій та гідравлічних режимів, координація аварійних бригад, процесу усунення пошкоджень та відновлення теплопостачання. Від моменту пошкодження мережі та фіксації витоку теплоносія до надходження цієї інформації до чергового диспетчера потрібно не більше 1 хвилини часу. Черговий диспетчер негайно дає команду на пошук та локалізацію пошкодження із залученням усіх необхідних служб. Оперативне реагування мінімізує терміни виконання ремонтних робіт та відновлення теплопостачання киянам.
Пошук місця пошкодження триває в середньому 1-3 години залежно від складності аварії. Після визначення його місцезнаходження (трубопроводи знаходяться в землі на глибині від 1,5 до 4 метрів) аварійна бригада розпочинає ремонтні роботи.
Якщо в мирні часи диспетчер координував, як правило, роботу п’яти різних служб – аварійників, спецтранспорт, персонал котелень, лінійний персонал, службу діагностики тепломереж, то в умовах понівеченої інфраструктури та екстрених відключень електроенергії завдання диспетчерів ускладнилось. Під час ракетних обстрілів розгортати роботу котельних з нуля доводилось двічі-тричі на добу, а черговий диспетчер координує одночасно по 8-10 служб. Раніше такі складні багатоетапні алгоритми реагування в надзвичайних ситуаціях відпрацьовувались на обов’язкових виробничих тренуваннях.
«Позаштатні ситуації вирішувались за лічені хвилини, на прийняття нестандартних складних рішень іноді були лічені секунди. Від того, наскільки оперативно та злагоджено працює команда, залежить подача тепла, коректність роботи обладнання та час усунення аварій. До сьогодні не було жодного випадку, за який би було соромно перед клієнтами», – зазначив Антон Горшевіков, начальник оперативно-диспетчерського управління СП «Київські теплові мережі» КП «Київтеплоенерго».