У Києві системні боржники продовжують ігнорувати рахунки і надалі накопичують борги за опалення та гарячу воду. Загальний борг населення перед Київтеплоенерго складає понад 7 млрд грн. Борг за опалення сягає 4,3 млрд грн, за гарячу воду – 2,7 млрд грн.
Переважна більшість киян сумлінно оплачують спожиті комунальні послуги, не накопичуючи заборгованість. Київтеплоенерго дякує кожній київській родині за вчасну та систематичну оплату за послуги в такий непростий воєнний час.
Однак близько 70% боргу припадає на 160 тис. особових рахунків (близько 15% від загальної кількості клієнтів). Як правило, це власники елітної нерухомості, квартир великої площі або власники кількох помешкань. Такі клієнти понад пів року та більше не врегульовують питання заборгованості і не сплачують за тепло та гарячу воду.
Ці кошти комунальне підприємство могло б спрямувати на закупівлю необхідних для проходження опалювального сезону матеріалів, газу, відновлення пошкоджених енергетичних об’єктів, заробітну плату енергетикам.
Практика показує, що лише штрафні санкції мають вплив на хронічних боржників та спонукають їх рухатись у напрямку вирішення питання – сплати боргу чи його реструктуризації.
Тому системним неплатникам Київтеплоенерго змушене нараховувати пеню. Це стало можливим після скасування Кабміном мораторію на її застосування (постанова КМУ № 1405 від 29.12.2023 р). Тільки у листопаді 2024 року понад 90 тис. клієнтів комунального підприємства отримали нарахування пені на загальну суму понад 6 млн грн.
Щоб уникнути штрафних санкцій, Київтеплоенерго закликає хронічних боржників сплатити або реструктурувати борг та сплачувати його частинами. Укласти договір реструктуризації можна у Центрі комунального сервісу. Фахівці запросять необхідні документи, узгодять графік погашення боргу. За останні пів року вже укладено понад 810 угод. Наполегливо закликаємо активніше користуватись механізмом поетапної оплати боргу, щоб уникнути додаткового фінансового навантаження. Договір реструктуризації можна підписати онлайн без особистого візиту до сервісних центрів та завірити його електронним підписом.
Якщо клієнт продовжує ігнорувати рахунки і надалі їх не сплачує, Київтеплоенерго стягуватиме борги через суд. У такому випадку стягнення може перевищувати суму самого боргу до 20%, що пов’язано із судовими та іншими супутніми витратами. Після судової ухвали кошти можуть бути списані з рахунку примусово, також може бути арештовано чи обмежено право користування коштами на рахунку або навіть майном.
Нагадаємо, сплачувати за послуги теплопостачання та постачання гарячої води клієнти можуть через особистий кабінет на сайті Київтеплоенерго або Центру комунального сервісу, мобільний додаток «Комуналка», за QR-кодом на рахунку-повідомленні, через онлайн платіжні системи або у відділенні банків чи іншої фінансової установи.